Firmafest

Jag glömde ju bort att berätta om vår firmafest vi hade för några veckor sedan.
Det var männen som skulle laga mat åt oss detta året, så nästa år är det vi som ska lag mat åt killarna.
Ni fattar... När vi kom fick alla tjejer, kvinnor sätta sig på insidan av ett U format bordsuppsättning. Sen fick killarna dra ett nummer som visade var det skulle sitta. Och jag fick SVÄRFAR till bordet, jätte kul ju. Inget fel på han men kunde ju fått någon annan! Sen hade de lagat god mat och all dricka får man till öl och vin.
Får företag bjuda på alkohol i Svergie?
Sen började folk bli lite på lyran och vi lekte lekar, en lek var att vi blev indelade i 2lag. Och så skulle man ta av sig så mycket kläder man ville och laget skulle binda ihop alla kläder. Laget som hade längst klädlina vann. Alla killarna och gubbarna av med tröjor visa med större magar än andra hehehe..
Jag tog bilder men kameran tar skit bilder i mörker, så inga bra bilder är det....

En grupp bild på några av kvinnorna, jag sitter i svart tröja längst fram i mitten.

Dålig bild, men här ska den älder mannen och den yngre till höger tävla. De ska ha en sked i munnen och händerna på ryggen. Och försöka ösa vin från ett glas till en tallrik. Vår chef som står i svart tröja i mitten.

Så här. Vi är i matsalen på jobb. Och där finns gröna järnstolpar vi brukar skämta att det är stripp stolpe.
Men en gubbe som var väldigt full klättrde som en apa upp i den.  
Taskig bild igen, men ni får en hum om hur det var.

Kass bild men så var det när vi skulle ta av oss kläder och binda ihop.
Folk blev väldigt fulla, en gubbe trillade och bröt benet. Och en sprang efter tjejerna och skulle måla oss med läppstift. Allmän cirkus alltså. Jag o min arbetskamrat gick till en annan fest. Och var hemma vid 3tiden. var lagom fulla och vaknade inte med baksmälla :)
Hej så länge

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det går visst vilt till. Blött kan man säga

2009-04-15 @ 21:15:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0