Min kvällsrunda

Tog en lite kvällrunda i regnrusket. Tänkte titta in i fårhuset och se om katten hade mat. Han kom ut och mötte mig på gårdsplanen.

Visade vägen till sin matskål där det severades oxköttsbitar i sås, mmmm

Mums tycker han, Gormur heter han förrestän.
Tog en titt på vårt lilla hitte föl. Vi tyckte hon verkade så ensam så vi hämtade en grupp med hästar där det finns 2andra föl. Och lät dem vara med henne i hagen, men hon brydde sig inte alls om dem och gick bara själv ändå.
Man blir lite orolig för hon är så mager, men hon vill inte ha mjölk. Ska man ge ett föl mjölk måste man blanda i lite vatten och socker i den (bra att veta :D)
Jag hoppas verkligen att hon överlever. Jag förlorade ju mitt lilla lamm som jag flaskmatade.

Här har vi henne. Hon har inget namn, ifall någon har ett bra förslag.
Mamma satt och tipsade om namn på väg till flygplatsen. Vídir är kräsen, det måste vara ett namn som passar henne. Och det måste passa på isländska, blir lite svårt för er kanske....

Hon är så go, följer dig som en trogen hund.
Vill bara ta med henne in i huset, men det skulle nog inte vara så lyckat...

En ruskbild på berget rakt över.

Dimman låg uppe på toppen.
Dags att lägga sig, Godnatt på er!

Kommentarer
Postat av: Egoinas mamma

Furða = Underverk

Frigg- En gudinna (F)

Froði- Sagokung, frimodig, framåt, vetgirig (F)



Det finns massor av namn här: http://www.geocities.com/repgrimma/am.htm

2009-08-20 @ 15:30:17
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0