Maginfluensa

Det är ju typiskt att killarna ska bli sjuka. Elías spydde igårkväll i bilen. Så det vara bara att köra hem och slänga bilstolsklädslen i tvättamaskinen. Och sen försöka tvätta bältet med en trasa, ja ni kan nog tänka er.... Men sen gick han o la sig och allt verkade som vanligt när vi vaknade. Så fram på förmiddagen tog jag med mig Oliver i bilen för att åka till affären och Elías fick åka med pappa i traktorn (för han älskar traktorn) När jag var halvvägs till affären spyr Oliver i bilen, jag hade sån tur att dagisväskan var i bilen så han kunde få rena kläder på sig.
När vi kom hem och jag skulle beklaga mig för Vídir att de var entill nerspydd bilstol så börjar han med att säga att traktorn var också nerspydd och han själv också. Så vi kunde båda gnälla över spyor.

Så kvällen var lugn lite slappande i soffan. Och så fick vi stolen som vi köpte till Elías. Stora killen kan ju inte sitta i bebis stolen. Hittade en begagnad som så bra ut.

Ut med den ena och i med den andra :) Jag trodde att det var samma färg som Olivers stol jag köpte men det blev väl något missförstånd. Men det går ju bra ändå.

Jag trodde det var en sådan.
Och några bilder på Oliver när han leker med min keps.


Hoppas det blir en bättre dag imorgon.

Kommentarer
Postat av: Egoinas mamma

Usch, spyor och dylikt är inte kul!!



Den barnstolen kallar (eller kallade man i varje fall) man för "tripp-trapp-stol" i Norge. Den är jättebra!! Tänk de fanns för 30 år sen oxå! :)

2009-07-18 @ 06:28:33
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0