Ridturer

Nu när det är sommar så är det populärt med ridturer. Folk rider i en grupp på cirka 4-10personer i ett par dagar. Och då måste ju hästarna vara någonstans över natten. och vår gård har blivit ett populärt övernattnings ställe (för hästarna) folket får inte övernatta.... Tog lite bilder från helgen, då var det svåger med sällskap som var ute på ridtur.

Här är folket när alla ska reda ut vilken häst de ska ha.

När de letar efter sina hästar :)

Tog en bild från köksfönstret när de red iväg. Här ser man också bron som man måste köra över för att komma till oss.

Här har det kommit ut på vägen, kunde inte zooma mer med kameran. Man brukar ha en bil som kör efter, ifall någon trilla av eller så.
Vi har bott hät en månad och vi har redan haft 3 övenattnings grupper med hästar. Man får ha en tom hage redo...

Kommentarer
Postat av: Egoinas mamma

Tycker du det är trevlig? Du ser ju mer folk, men det är kanske jobbigt? Får ni betalt för att hästarna får vara där?



Jag bara älskar detta!! ;D Du ger info på ett sånt enkelt och behagligt sätt. I de få bloggar som vill visa eller informera om saker annars så blir det alldeles för mycket och ingående info på en och samma gång, men när jag kommer in till dig får jag en sån där lagom dos varje gång! :D



God morgon!! :D

2009-07-15 @ 07:00:39
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Egoinas mamma

Sv: Men jag tycker det är bra att du bloggar på det sättet som du gör!! :)



Hur långt ifrån bor dina närmsta grannar och har du kontakt med de? Typ fikar man eller håller man avstånd? Hjälps man åt på granngårdarna eller sköter man sig själv? Sen undrar jag på en sak till, alla säger att det är jättedyrt på Island - är det det? I förhållande till Norge också? Hur är er egen levnadsstandard i förhållande till Sverige? (du behöver inte svara, haha - om du känner för det bara, annars är det ju heller inte bråttom så du kan ta med det i info när du bloggar om du vill. Ursäkta att jag är så nyfiken!! :D)

2009-07-15 @ 16:12:33
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0