Semester

Idag började min semester, 5veckor. Det ska bli så härligt.
Tog med mig barnen ut på fältet nedanför huset idag. När man ha gjort höbalar så klipper maskinen av plasten och då hänger ändan löst. Så man få gå runt och lyfta en bit plast och sätta den avklippta ända under. Det roade vi oss med på eftermiddagen idag.

Elías

Oliver
Sen tog Vídir med sig killarna i traktorn och gjorde fler höbalar. Jag körde den gamla traktorn, den är ju öppen så det går inte ha barn i den. Jag räfsade ihop gräset så maskinen kunde ta upp det o göra balar.
Tog en bild inann jag körde iväg, utsikten från traktorn :)
Glömde att be Vídir ta bild av mig ;(

Vi försöker med att ha barnen i nya traktorn men Oliver tröttnar ganska fort. Men det går bäst om han ser mig samtidigt, så man kör runt och vinkar som en galning.
Kvällsmaten idag var tacos och även lite pommes, så Oliver åt pommes som han rullade in i tacobröd.

Inga grönsaker, köttfärs eller sås. Och hans bror är inte bättre.


Kommentarer
Postat av: malin

Ser skönt ut! :)



Jag har en Pegasus straxt neranför svanken.



Kram Ma

2009-07-13 @ 23:12:01
URL: http://wahlshalsobar.blogg.se/
Postat av: Egoinas mamma

Ah, jag har en fråga när det gäller såna höballar. "Andas" plasten utanpå? Blir det inte fuktigt/möglijt inuti? Eller ligger inte höet inpackat så länge?



Känner du till vardöger för egen del?



Det var jätte-enkelt att mobil-blogga, men du har bloglovin.com så det kanske inte funkar på samma sätt där..

2009-07-14 @ 06:59:31
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0