Ingen bikini

Om man ska bada i havet här så behöver man inte fundera på vilken bikini man ska välja. Det är endast våtdräkt som gäller. Det är klart om det skulle vara en riktigt fin sommar dag så kan man kanske doppa sig, måste ju vara som att vinterbada i Svergie. Men så är det så att det är inte allt för många år sedan som avloppsvattnet gick rakt ut i havet. Man går 50meter längs vår steninga strand och där finns det ett stort cementrör som rinnner ut i havet. Gick dit en gång o kollade, nyfiken som man är och det var rester av toapapper o bajs som man klart o tydligt kunde se på stenarna. Om jag inte har helt fel så kom inte reningsverket förrän -95. Och även slakteriet skickar ut en massa blodrester o annt gott i ett rör. Man brukar se full med fåglar som flyger o letar efter en mums bit. Så det känns inte så lockande att bada, men det finns de som vill!!
Myndir huni.is/vóv: Svamlað í höfninni á Blönduósi.

Myndir huni.is/vóv: Svamlað í höfninni á Blönduósi.
Myndir huni.is/vóv: Svamlað í höfninni á Blönduósi.
Den där grejen på bilden är till för att skrapa upp botten, så det inte är för grunt när det kommer stora skepp.

Och det finns utomhus havsbad i Reykjavík där det kommer in varmvatten från varmakällor så det ska bli mer behagligt.


Kommentarer
Postat av: Egoinas mamma

Kan man bada i bikini där det kommer varmvatten från värmekällor eller är det för kallt även där?



Jag lär mig saker, jag gilla!!!! :D

2009-06-05 @ 15:29:42
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0