Städa

Vi fick ju gäster som sov över i helgen. Och jag tänkte på det att man städare före de kommer för man vill ju att ens hem visar upp sin bästa sida. Men lika tusan städar man när de åkt hem också! Blir ju så när det är många barn som springer ut och in, gräs och sand inne. Sen blir det ofta mer disk fast min svägerska var duktig att hjälpa till med det. Och min kameraladdare har inte synts till så det kunde inte bli bilder på kusinerna (3stycken).

Vídir är ute hela nätterna och jobbar, det är inte glamouröst att vara bonde. Han kom in halv 2 i natt.Plus att då gå till sitt vanliga jobb 8timmar. Men det är ju det som vi själva har valt. Just nu har han plöjt färdigt och kör med en maskin som plattar till fältet. Som en stor räfsa i järn. Jag vet inte vad dessa maskiner heter på svenska :) ni får ursäkta det. Detta är inga maskiner vi äger utan hyr och betala per dygn. Man går med i en bondeförening i det område man bor i så får man hyra maskiner billigt som man behöver. Cirka 100kr/dygnet, vilket jag inte tycker är mycket.

Kommentarer
Postat av: malin

Näej, det är nog slitigt att vara bonde. Men va bra att ni kan få lite hjälp. sattsar ni på att "bara" ha gården så småningom?



Jo du att Island ligger så bra i min besöksstatistik måste ju bero på min favorit Islandsblogg! :)



Kram Ma

2009-06-30 @ 00:04:31
URL: http://wahlshalsobar.blogg.se/
Postat av: Egoinas mamma

Jag kan tänka mig att det inte är något lyxliv precis!!

2009-06-30 @ 17:24:15
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0