Diskutera

På jobb kommer det ofta upp väldigt lustiga samtalsämnen som vi roar oss med. Blir lätt så när man står och styckar 4stycken vid ett bord.
Idag kom vi in på sterilisering.
Många män vill hellre att deras kvinna ska göra ingreppet trots att det är ett större ingrepp på kvinnor.
Vídir sa till mig bara i förra veckan, vi skaffa ett barn till sen kan väl du "klippa".
Jag....
Det var 2män med i denna diskution på jobb, och män tror att det inte kommer något ut när de har sex?!
Det kommer ju vätskan men inga spermier.
Män tror att deras snopp kommer att bli mer hängande ( jag fattade inte riktigt), vadå hängande mer än vanligt då?!
De tycker nog de förlorar sin manlighet eller nåt om de "klipper"
Män de kan ju göra ingreppet med lokalbedövning och kvinnor måste sövas.
Vi kunde inte fatta varför det är så Big Deal med män och sterilisering.
Samtalet slutade med att en av männen gick därifrån och ville inte prata mer om det, hahaha

Kommentarer
Postat av: Egoinas mamma

Tror nog det är som du säger, de tror de förlorar sin manlighet. Sen tror jag att de är jätterädda för att inte "få upp den" sen. Faktisk är det vissa män som får problem med det oxå, men det är ju psykisk.. (Dessa känsliga varelser -hehe)

2009-05-21 @ 06:59:05
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Gun

De är väl rädda om sin käraste kroppsdel. Som de (vissa, inte alla) inte ens uppfattar som en kroppsdel, utan mer som sin "bäste vän". En egen liten person, som lever sitt eget liv och som de benämner som "han" eller i vissa fall med namn. Och man kan ju inte strypa sin bäste vän. Deras kvinna är det inte lika noga med.

2009-05-21 @ 09:46:43
Postat av: malin

Ha ha, ja du man måste vara rädd om sina barn! Nämen, sa jag baaarn? He he, menade juu män! ;)



Kramar Ma

2009-05-21 @ 10:36:08
URL: http://wahlshalsobar.blogg.se/
Postat av: Linda

Tror också det är som Gun säger, att de ser på snoppen som en bäste vän och inte en kroppsdel.

2009-05-21 @ 11:43:35
URL: http://icelinda.blogg.se/
Postat av: Zandra

Hahaha, låter typiskt isländska män! Jag har bara varit på Island två gånger, men det har framgått ganska tydligt att isländska män är väldigt macho. Eller försöker vara i alla fall.

Du har en fin blogg! Får jag länka till dig från min blogg?

2009-08-14 @ 09:48:02
URL: http://drak.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0