Fredag

Fredag idag och jag har jobbat 12 timmar. Kan knappt känna mina fötter, så trött.
Men det som är bra när man tar städpasset i charken är att det tar cirka 4timmar och städa och man får betalt för 10timmar. Men sen känns det verkligen i kroppen, jag försöker inbilla mig att det är ett pass på gymet. Tänk vad jag förbränner mycket nu! hehe Och så blir et kul när lönen kommer.

Tänkte berätta lite mer om bondgården.
Om jag mins rätt så är den på 600 hektar och det finns 3 utehus till att ha djur i och boningshuset.
Boningshuset är stort och var en gång hem till 2familjer. En familj uppe och en nere.
Men på senare år har det varit en man som bott där med sina föräldrar och de har aldrig rivit ut köket där uppe.
Nere är det nu, vardagsrum, kök med gåin skafferi, ett sovrum, toalett med bad och grovkök.
Uppe är det 3 sovrum, förråd, toalett med bad, ett rått rum som inte är färdigt och ett kök.
Köket uppe har inte använts på många år. Inne i huset är det en vanlig trappa upp som man har in en villa, så det är inte separerat som 2 lägenheter. Lite svårt att förklara, få ta lite bilder när vi har flyttat.

Men jag tycker det är lite olustigt och ha det där köket uppe bland sovrummen. Skulle gärna riva ut det.

Vi kommer att köpa 250 får till att börja med. Sen får vi se till hösten om vi köper fler då.
Sen får ju våra 11 hästar som vi har nu också flytta med.
Stallet som vi äger ska Vídirs bror ta över.
Lite bilder också.

Huset på nära håll.

Ett av de tre fårhusen.

Ett annat.

Och det sista.

Kommentarer
Postat av: Egoinas mamma

Det måste vara roligt och spännnande?



Kokt fårhuvud på norska heter (på dialekt) "smalahauve" - hehe. Anses som en delikatess. Vissa ställen äts det på julbord. Jag har aldrig smakat. Om du googlar fram en bild ser du att man lägger hela huvudet på tallriken..

2009-05-16 @ 06:46:37
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Egoinas mamma

Sv: Publiken har stelnat av fasa. haha

2009-05-16 @ 09:01:56
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: malin

Det är jättefint ju, va spännande!:)



Jo du, nu hamnar du nog i onåd hos Ronja!;) Fast efter som du har 11 hästar tror jag att hon skulle förlåta dej fortare än man kan säga häst. Dock inte mej.:)



Kram Ma

2009-05-16 @ 09:08:05
URL: http://wahlshalsobar.blogg.se/
Postat av: Hanniz

Gud ser skitmysigt ut...hoppas ni kommer och trivas bra o så!

ha en fin dag!

2009-05-16 @ 10:20:58
URL: http://hanniz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0