Lånekläder

På dagis har man ju alltid med sig en väska med extrakläder. Men ibland händer det lite små olycker i byxorna när man håller på att  sluta med blöja.... så då tar extrakläderna slut.
Då har dagiset lånekläder. Detta hände Oliver igår att han fick låna. Eftersom jag har jobbat över väldigt mycket de senaste dagarna så var det Vídir som hämtade på dagis.
När jag kom hem så sa han till mig.
-Vad var det för kläder du har satt på Oliver?
Vadå tänkte jag, vanliga kläder.
-När jag hämtade honom idag så såg jag på långt håll att det var konstiga kläder han hade (de var ute).
Det han menade var ett par rosa byxor.
För alla lånekläder verkar bara finnas i flickfärger. Inga neutrala färger alla får rosa om man låna.
Och det passade inte pappa, helt i chock om hans son är i rosa kläder. Och tror att jag har satt det på honom!
Oliver har ofta kommit hem i rosa Barbie trosor, men dem har jag aldrig visa Vídir.
Detta var hans första rosachock.

Vem bestämmde att killar inte kan ha rosa?!

Kommentarer
Postat av: Gun

När mina två äldsta barn var ca 2 och 4 år skulle vi köpa skor. Det fanns blå och rosa. Sonen gick raka spåret och tog de rosa och dottern de blå. Jag försökte byta (dumt av mig) men det gick inte. De hade bestämt sig och varför inte?, tyckte skohandlaren. Så det fick bli så. Det är ju egentligen löjligt att de inte ska kunna välja färg själva kan man tycka.

2009-05-22 @ 19:08:16
Postat av: malin

Ha ha skrattar gott. Pappor är ganska lätt chockade. :) Manligheten är visst himskt känslig. ;)



Kram Ma

2009-05-22 @ 21:51:23
URL: http://wahlshalsobar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0