Nyfött föl

Nu i slutet på April och Maj så födds det en massa föl. Hästarna går ute och sköter om det själva. Så när man är ute en runda så ser man en massa gulliga föl överallt. Vissa bara ligger och vilar i gräset medan andra busar runt.
Visar er en bild på ett nyfött föl. Dock inte jag som tagit bilden, utan lånade den här.


Idag kommer dagen att bestå av packning. Vi skrev under försäljningen av huset igår och ska flytta den 12 juni. Så nu börjar man känna lite stress och hinna med allt.

Kommentarer
Postat av: Egoinas mamma

Vad spännande med flytten! Jag gillar oxå att du skriver och visar lite bilder om saker man inte ser när man bor i en liten eller större stad i Sverige. Jag hade ju stannat och njutit av utsikten i flera timmar om jag hade sett ett nyfött föl. Så blir det ju när man inte är van. :)



Sv: Gynekologer är i en särklass. Jag var med om en som med ultraljud inte kunde hitta min livmoder trots att den är där. Jag asgarvade, men han blev helt förtvivlad, han var nyutbildad. (Oj, blir nog ett inlägg om det en dag :))

2009-05-30 @ 13:09:23
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Egoinas mamma

Sv: Han rodnade och faktisk kände jag mig lite elak, men skrattet kom så spontant och sjuksköterskan fick anstränga sig för att inte skratta med! Sen hämtade de en äldre gynekolog som självklart hittade min livmoder på en gång. Jag har fött barn så jag visste ju att jag hade en.. :D

2009-05-30 @ 14:41:16
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Daniel

Kandu inte lära mej rida??

2009-05-30 @ 18:56:10
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Egoinas mamma

Sv: Om jag kommer ihåg rätt startade jag en blogg just då när jag såg det inlägget och det var i slutet av 2007 tror jag. Men på den tiden bodde Egoina och jag ihop och vi upplevde flera gånger att vi hade bloggat om samma sak men med olik vinkling, det blev lite konstigt. Dessutom började vi nästan bråka om "det där vill jag blogga!". Bloggens värld är i första hand hennes så jag la ner bloggen då. Nu när hon har flyttat lever vi mer olika liv och då blir det en annan sak. Nuvarande blogg startade jag i mars detta året. :)



PS! Får ju medge att om jag skall blogga om något jag tror kan vara känsligt frågar jag henne först. Klart vi har en öppen dialog om vad som är okje för den andra. Men den med könshåren visste jag inte om.. ;D

2009-05-30 @ 19:23:11
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Beccy

Ja precis vad jag tänkte med...o när det kommer fram kommer det bli mkt hårdare för att få bidrag o då kan den ärlige bli drabbad!!! Men men man får bara hålla tummarna att man slipper hamna i någon sådan sits :-S Ja mamma är snäll :-) O pappa med för det var han som tillslut kom ut med pizzan till mig hehehehe medans mamma hade fullt upp med både julius & cassandra hemma hihihi tack kram

2009-05-30 @ 21:03:01
URL: http://becciliitaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0