Rasta hästar

Jag brukar ju tala om att "rasta" barnen när de blir lite hyperaktiva och nästintill river huset.
Det görs även med hästar. Man är några ryttare och ibland också bilar, jeepar då. Sen släpper man ut hästarna och en ryttare tar  ledningen och de lösa hästarna följer bara efter. Så kan de springa och hoppas så mycket de vill. Jag vet inte om någon annat land gör så. Bara om man ska ut på stora vägen, alltså väg-1 som går runt Island då måste man ringa polisen först. Annars är det fritt fram och rasta hästarna.

Kommentarer
Postat av: Nathalie

nej jag vet, du skrev att jag skulle slicka på en toasits "om det inte är så farligt", kunde inte låta bli bara för de=) Hoppas du har en bra dag, inte meningen att verka dryg :D Måste ju få ta ut mina mikrobiologikunskaper nånstans :D

2009-05-09 @ 10:58:04
URL: http://nathaliegustavsson.blogg.se/
Postat av: Karin

Strunt i vad de säger låt det rinna ner i toan. Vissa tror att de är något. Kan man inte läsa en blogg utan att man måste komentera saker ända ut i naglerna kan man lika bra stänga datorn. Man har ju ändå inte förstått andemeningen.

2009-05-09 @ 13:44:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0