Vi bygger

Denna helgen håller vi på att renovera i fårhuset. Även svärfar är här och hjälper oss. Och därför finns det inte mycket tid över att sitta vid datorn. Men några bilder kan jag slänga in :)


Det gamla staketet var alldeles för lågt, så fåren/lammen hoppade runt mellan gångarna. Och jag kan säga att det inte finns något som är rakt, allting är böjt o skevt. Så det är lite krångligt att bygga. Huset är ju från 60-talet. De byggde väl inte så rakt o noga då, jag vet inte..

Och så byter vi ut vissa golvdelar. Det är lösa bitar på cirka en meter, och det är slitet. Den flätade metallen är dock dyr så vi byter bara de mest nödvändiga, som det gått hål i tex. Man får ta det efterhand.

Här är en del av skiten som åkte ut.
Just nu håller min sambo o svärfar på i andra delen av huset. Där var inredningen av metall. Det har de skurit bort med vinkelslipen och nu byggs det nytt golv och staket. Betydligt mer jobb. Ska få till några bilder där också.

 


Kommentarer
Postat av: Egoinas mamma

Vad ni har att göra! Men det är sånt som fyller livet med mening. Det är säkert både tufft och jobbigt, men samtidigt underbart att jobba för sig själv, eller TILL sig själv menar jag.

2009-11-07 @ 17:38:10
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Gun

Tänk om ni kunde leva på era får ändå och kunde slippa jobba heltid samtidigt. Hoppas ni får tillfälle att göra det i framtiden, om det nu är det ni vill alltså..

2009-11-07 @ 18:59:24
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Egoinas mamma

Sv: Ja, det är urlöjlig att hon inte skall få säga vart hon står. Undrar på vart gränsen går för när man inte längre får säga sin åsikt i sin egen blogg? 1000 besökare, 2000, 5000? Hahaha, hele grejen är dum.



Jag skall lägga mig strax. Sov gott på Island! ;)

2009-11-09 @ 21:41:18
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Gun

Sv: Hoppas det blir verklighet för er:)

2009-11-09 @ 22:24:26
URL: http://horni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0