Bilder från agusti

Har glömt att visa er bilder när jag skulle turista lite med mina föräldrar. Vi bestämmde oss en kväll att köra en tur uppe på fjället. Dock valde vi inte bästa kvällen, det var dimma. Och största delen av biten såg man ingenting, bara denna tjocka dimma. Jag som trodde man skulle se milslång fantastiskt utsikt över landskapet.
Bättre lycka nästa gång kanske, det är ju i princip runt husknuten. Så man kan bara hoppa in i bilen när man känner för det :)
Några bilder fick jag till:)


Här har vi kommit upp på fjället och dimman börjat tätna.

Sådana stenhögar kan man se runt om Island. Jag känner inte till historien bakom dessa, men det är folk som har staplat dem.


Dimma :(


Nu har vi kommit över fjället och dimman började lättna.

Utsikt!




Kommentarer
Postat av: Egoinas mamma

Så härlig natur! De staplarna brukade jag se på "Vestlandet" i Norge när jag var liten också. De är inte solida som Stonehenges så så väldigt gamla kan de inte vara.. Undrar på varför de gjorde så? Kan det vara en punkt som syns från väldigt långt håll så att man använde det som en punkt för att hitta rätt?



God morgon! :D

2009-10-21 @ 06:14:21
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Gun

Det är vackert trots dimman. Coola stenhögar. Tänk att ni har detta vackra runt husknuten.

2009-10-21 @ 08:42:17
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Egoinas mamma

Jag kopierade svaret jag gav Gun om huruvida Egoina eller jag ställde skorna på plats :D:



Egoina ställde skorna på sin plats alldeles själv. Jag ändrade taktik och sa "Egoina, snälla ställ skorna på plats på en gång" med snäll röst och en underton av busighet. Hon gjorde som jag sa och sen tittade hon nyfiket på mig. Då sa jag: "Kolla min blogg nu!" samtidigt som jag tryckte på publicera-knappen. :D

2009-10-21 @ 20:15:55
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0