Lediga

Dagiset är stängt idag för att personalen har temadag eller nåt. Man kan tycka det är lustigt att detta alltid inträffar på fredagar eller måndagar. Som att förlänga helgen för dem. Det gynnar ju inte oss föräldrar, jag får inte betalt för att vara hemma och de drar inte av något på dagisavgiften.
Det var en dag förra månaden också nu, och det kommer även att vara den 6:e november.
Ja ja det finns inget jag kan göra åt detta....

Vi har varit ute på förmiddagen och gett hästarna bröd.

Fick några närbilder, för de kommer väldigt nära. Nästan kör ner huvudet i brödpåsen.

Man undrar om han ser något under luggen :)

Sen tog vi naturligtvis en runda i fårhuset och matade lammen. Det måste man göra två gånger om dagen.

Ser rätt så lustigt ut när de står på rad och glufsar.

En fuskade och hoppade upp.
Det är så mysigt att gå ut hela familjen i fårhuset. Barnen älskar det, Óliver hjälper till att lägga ut hö och Elías står och skäller på fuskarna som hoppar upp. Han ger sig inte förrän de har hoppat ner igen.




Kommentarer
Postat av: Egoinas mamma

Hästarna är så vackra,får lust att borsta etc, men vet ju att om jag kom nära hade jag varit rädd. Jag har aldrig varit inomhus med får, men luktar de mycket? Jag är lite konstigt av mig, jag tycker om hur getter luktar, luktar fåren ungefär likadant?

2009-10-12 @ 16:58:56
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Gun

Jag förstår att ni tycker om att vara i fårhuset. Det är mysigt med djur och speciellt för barn. Stall med hästar är min favorit och luktar gott också:)

2009-10-12 @ 17:17:07
URL: http://horni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0