De utlovade bilderna

Ikväll kommer efter bilderna på mina nyklippta killar.
Först Elías, som förrästen heter Már i mellan namn. Ett rätt så vanligt isländskt namn som även min sambo heter i mellan namn.



Och storebror, Óliver Már. Alla har samma mellan namn :)
Vet inte hur jag ska förklara uttalet. Det låter inte som ett vanligt a pågrund av kommat som är över. Har precis varit ute och gett fölet mjölk. Hon står fortfarande vingligt och skakar en del.
Jag fick höra på jobb idag att ett föl  dör om man ger dem ren komjölk. Måste blanda ut den. Jag visste att man inte skulle ge dem ren, men jag visste inte det var så illa att de dog av det.

Imorgon ska vi iväg på något typiskt isländskt, det handlar om får. Men jag berättar mer om det imorrn och visar bilder :)

Kommentarer
Postat av: Gun

Det blev riktigt fint! Jag brukade också klippa mina barn själv ibland när de var små.

2009-09-12 @ 11:08:28
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: YC

Fina kort på de små godingarna.

2009-09-13 @ 22:35:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0