En bondes måste.

Idag var lastbilen från slakteriet och hämtade lamm och några får.
Det känns lite vemodigt att skicka iväg dem, men det är ju det som får hjulet att gå runt.
Det är djuren som är våra inkomster..
Vi odlar inget som vi kan försörja oss på.
Jag hade tänkt och visa er bilder när de gick på lastbilen men jag kom försent :(
Men jag hann ta när han kom och åkte.

Han är fr stor för att komma över bron. Så han får köra över vattnet.

Här har han kommit över. Och ni kan skymta vår tråkiga och smal bro.

Här kom jag för sent ut och ta bild när de gick på lastbilen. Det är en hemmabyggd ramp som de få gå på.

När lastbilen ska över vattnet måste man binda rep till traktorn.
Det är för säkerheten ifall den körfast eller nåt i vattnet.

Vägverket var här idag och rensade bort stora stenar i vattnet. Eftersom de inte ger oss en ny bro så måste de hålla ordning så man kan köra över ån.

 


Kommentarer
Postat av: Egoinas mamma

Vad bökigt det måste vara och det måste ta mycket extra tid också! Men till gengäld har du naturen! :D

2009-09-08 @ 16:23:59
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0