Slinga håret

Hade tänkt att göra ljusa slingor i håret. Brukar alltid göra det hemma själv, eller min sambo brukar dra ut slingor i nacken :) På tal om min sambo så var han hos frisören en gång. Satt med en gummimössa på huvudet för att göra slingor. Då kom hans pappa in för att klippa sig och ser inte att det är hans son som sitter under gummimössan. Han säger hej pappa! han tittar konstig, jag trodde det var en kvinna som satt där...med skrafset i  håret. Det är bra man känner igen sina barn :D

Får slinga någon annan dag. Tiden efter jobb går så fort innan man hunnit göra allt man tänkt så är det dags att lägga sig.
Vårt lilla föl går nu precis utanför huset. Jag förskte ta en bild men kameran är värdelös i mörker. Vi har dock börjat misstänka att hon in kan se. Trodde först hon bara var klumpig men det är nog så att hon inte ser. Att ha en sån häst är farligt för henne själv och andra :( Inget kul alls. Inte kul att behöva avliva ett djur...


Man skymtar henne lite. Hon står precis vid toafönstret som är öppet. Funderar på om hon lyssnar på oss genom fönstret.
Idag har jag lånat ut min häst, han ska vara borta över helgen.

Hann precis knäppa en bild när han gick in i stallet som är i byn. Garpur heter min häst :)




Kommentarer
Postat av: Gun

Stackars lilla fölet! Det är alltid sorgligt och jobbigt att behöva avliva ett djur.

2009-09-17 @ 10:57:56
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Marieh

Å stackars lilla föl! Gud vad snällt av dig att erbjuda dig att kolla efter jobb men för tillfället måste jag nog stanna i Sverige tyvärr. Det är så att jag går i terapi efter att ha haft en svår depression och jag känner att jag måste avsluta det innan jag flyttar utomlands så jag får ett avslut på allt det där. Jag har inte så långt kvar som tur är. =)

Så fort jag känner mig klar så kommer jag flytta med en gång. =)

Men tack igen, supersnällt av dig verkligen!



Madde är min lillasyster, hon är medryttare på en annan häst på samma gård där Oska står så vi rider en hel del tillsammans.

2009-09-17 @ 13:07:04
URL: http://marieh.blogg.se/
Postat av: Egoinas mamma

Kan det vara så att mamman övergav henne just pga det? Gör hästar det? Jag hoppas verkligen att du har fel! Det hoppas säkert du också.. :(

2009-09-17 @ 16:32:49
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Gun

Sv: Jag har alltid haft jättebra handläggare på försäkringkassan och jag vet att det inte är deras fel att regeringen bestämt att det ska vara så här. Jag skrev det också i en kommentar till Janne tidigare. Så det är verkligen inte din mammas eller de andra anställdas fel!:)

2009-09-17 @ 21:50:39
URL: http://horni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0