Kan det var så?

Tror ni att det är så att djur är ganska lika oss människor när de går i flock.
Vi människor pratar ofta skit eller fryser ut någon som är annorlunda.
Jag har märkt detta hos hästarna också. Detta är bland ridhästarna som går i en hage nära huset.
Alla är kastrerade han hästar så de är lika på den punkten...
Men så har vi en brun och vit häst som heter Geysir. Han verkar allmänt deprimerad och verkar utfryst av de andra hästarna. Han går alltid en liten bit bort från de andra, alldeles själv.
Han är inte ny i flocken eller så, jag har inte kommit på varför det är så här.
Vi klippte gräsmattan härom dagen och jag slängde in gräset i hagen. Hästarna kom lufsandes och när Geysir kom trängde de andra bort honom. Han kom inte in i cirkel...
Han är väldigt fin, det är bara Vídir som rider honom . Jag rider inte "svåra" hästar.:)


Geysir

Här ser man hur han står en bit bort och de andra tillsammans.
Tog en bild genom köksfönstret nu precis och han står fortfarande själv...

Kommentarer
Postat av: malin

Han är jättefin! Men tydligen annorlunda på någotvis som du säger eftersom de fryser ut honom. Har ni provat att släppa in någon som är ännu nyare? Kanske han får va med då?



Eller låta honom gå med bara en i taget av de andra tills de är en liten flock och sen flytta ihop dem med de andra samtidigt.



Kram Ma

2009-08-26 @ 14:52:35
URL: http://wahlshalsobar.blogg.se/
Postat av: Gun

Vad konstigt . Stackars Geysir.

2009-08-26 @ 18:11:17
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Egoinas mamma

Nej men näää!! Stackar!! Jag hade aldrig kunnat bo på landet! Jag hade nog tagit med mig Geysir in! HAHAHA!! Hjärtat blöder för han.



Jag tror nog att djur och människor är lika på den punkten, tyvärr..

2009-08-26 @ 20:30:31
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Jenny

Bara en teori, jag har hört att vita hästar stöts bort i flocken för att de skulle avslöja flocken vid en rovdjursattack. Islandshästarna är ju inte så framavlade på så vis att de fortfarande går vilt, kanske det har med den instinkten att göra? fin häst BTW, i vårt stall har vi köpt ett islandssto köpt från island, hon heter Skvisa, hon är som Geysir fast beige istället för brunt. söt! :)

2009-09-02 @ 12:10:05
URL: http://jennysays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0