Var det fredagen den 13:e??

Var det fradagen den 13:e igår? nej det var ju bara en jäkla måndag. Allt, och då menar jag allt gick fel igår.
Jag bestämmde mig på morgonen för att åka till Islands näst största stad, Akureyri. Det är cirka 12mil och om man vill storhandla så är det dit man måste åka. Jag packade in ungarna och gav mig iväg. Det tar ungefär lite mer än en timme att köra. Vi kommer in till staden och i första trafikljuset hörs en smäll och man kunde inte växla bilen och inte gasa då. Jag hade lite tur att det var sluttning ner så jag kunde rulla in till sidan. Jag försökte lägga in en växel, men det bara knastrade och inget hände. Man kände hur paniken var på väg, där satt jag själv med båda barnen långt hemifrån o ingen mobil. Den enda jag känner i denna stad är min före detta svägerska och hennes nummer kan jag inte i huvudet. Det låg en mack i närheten och jag tänkte att jag går dit med barnen o låna telefon.
Och då tittar jag upp o ser att en bil stannar och det var min svåger. Bara en ren slump att han var där precis då. Snacka om att jag blev glad att se han. Han ringde nån mekaniker som kom o tittade på bilen. Den var sönder och de hade inga reservdelar hemma. Så jag fick lämna bilen hos dem o åka med min svåger hem. Kommer nog att bli en dyr historia.

Väl hemma så hade Vídir haft en väldans problem med traktorn. Det är något med 4 hjuls driften, utan den kan du inte dra någon maskin eller vagn. Vi har det ju ganska backigt.
Han blev fast här nere i backen vid huset och jag fick försöka bogsera upp han med en annan traktor. Men det var för tungt, bara slirade i den torra grusen.
Och i denna cirkus trillade det ner en massa höbalar från vagnen och då går plasten i sönder. Och det är dyrt med plast, fick försöka tejpa igen hålen.
Ja ja nog med tråkiga saker....
Jag tog lite bilder på väg hem från Akureyri.

Detta är en väldigt typisk bild när man åker bil på Island. En oändlig väg med gula vägpinnar och en massa berg.

Island är vattenfallens land, det finns otroligt många.

Vattnet som rinner ner för bergen har format djupa fåror.

Mera vattenfall

Och mera berg.

Kommentarer
Postat av: malin

Näe,usch vilket skit! Dyrt o trist när maskiner krånglar! :(



Ni kan få våra kaniner!!!!! :(



Kramisar Ma

2009-07-22 @ 13:19:59
URL: http://wahlshalsobar.blogg.se/
Postat av: Anonym

Är du trött på att samla poäng på olika gratissidor som ändå bara leder till presentkort?

Gör som jag och registrera dig här: http://www.woopa.se/?ref=Linerulla och tjäna pengar istället.

Hur enkelt och snabbt som helst har jag samlat ihop 2500 kronor.

Det bästa är att det inte spelar någon roll om man är 14 eller 40, alla kan tjäna pengar här.

Har du några mer funderingar är det bara att mejla [email protected]

2009-07-22 @ 15:02:50
Postat av: Egoinas mamma

Får hoppas att det fortfarande inte är fredag den 13.? :D

2009-07-22 @ 17:50:15
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0