Kanske dags..

Det kanske är dags att skriva ett par rader här.
Bloggen har ju inte dirket prioriterats på sistone.
Men det har varit en hel del att göra plus att min sambo legat sjuk i influensa. Förra helgen avmaskades alla djuren. Och helgen innan det så räknades alla fåren och även sorterade upp dem som ska vara lösgående ute i vinter. Det innebär att de är ute men huset är öppet så de kan gå in om de vill. Kyla är ju inget problem för dem, det de inte gillar är regn.
Sen var vetrinären här och gav alla lammen en spruta men jag minns inte vad det var för. Men det är mycket att greja med. Om cirka två veckor är det dags för parning så att lammungarn  kommer till våren :)
Man märker på de unga baggarna att det börjar närma sig, de hoppar runt på varandra..
Lite bilder.
När vi räknade fåren så stod de packade som siller..






Vi har haft det ruggit och kallt nu. Och blåser gör det mest hela tiden tycker jag.
Såg en bit plast i staketet, det blev som en vimpel. Man kunde definitivt se hur mycket det blåste.



Barnen busade på fyrhjulingen, aja baja när pappa ser dem :)


Men de är duktiga på att hjälpa till. Här håller Óliver vattenslangen och jag går med vattnet till hagen. Vi får göra så för att det fryser i slangen, lite slitigt men men.. Får hitta en bättre lösning sen.




Fjället, ruggit. Och kylan biter bra i kinderna kan jag lova.


Det nya som vi byggde i fårhuset, högt och bra så de inte hoppar över.



Kan också säga att jag hade en mus i bilen här om dagen. Den hade gnaggt runt på allt möjligt, blöjor, pandodiltabletter och en massa papper. Som tur är kom den aldrig till bilbarnstolarn. Vi höll på att tömma bilen på allt när min sambo tog ut ett par vantar och kände att musen var i vantarna. Han klämmde till, så nu är det ingen mus i bilen :)


Kommentarer
Postat av: Em

Hahaha! Vad äckligt med musen i vanten, men vilket tur att det upptäcktes innan.. I Skåne är det ingen kyla att prata om, saknar det lite (så länge det inte blåser, men det gör det ju här om det är kallt också, garanterat). Fåren ser så friska ut!



God morgon! :D

2009-11-25 @ 06:39:28
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Gun

Hahaha, fy vad äckligt att klämma ihjäl en mus med händerna! Men skönt att ni är av med den i alla fall.

Förstår verkligen att ni har mycket att göra och särskilt om en av er blir sjuk också.

Här har det varit ganska varm ett teg, runt 8-10 grader, men grått och tråkigt. Längtar efter snö nu.



2009-11-25 @ 10:53:55
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Peterlarson

Kanske musen hade feber och det var därför den behövde Panodil ;D

Men jag vet inte vad den skulle med allt dewt andra till.



Vad "ulliga" och härliga fåren ser ut. Du har nog kyligare än jag, men jag skulle nog vilja ha en sån där ull i vinter.

2009-11-28 @ 21:25:41
URL: http://peterlarson.wordpress.com
Postat av: Mollymus - bloggar från Uppsala

Åh vad härliga bilder :)

Jag vill också till island!

2009-11-30 @ 11:53:45
URL: http://mollymus.blogg.se/
Postat av: Tänkte bara

Ditt liv är sålångt ifrån mitt att det låter som en roman. Kul att läsa om en annan värld.

2009-12-07 @ 07:01:38
URL: http://tnktebara.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0