Igen som vill jobba på Island?

Det var världens finaste väder igår. Men idag kom regnet och vi som får grillgäster ikväll.
Får väl grilla i garaget och öppna porten bara.
Det blev ingen tur till stallet idag, min svågers sambo skulle mata tidigt.
Hon ville att de skulle vara färdiga på förmiddagen, de tar ju 1-2tim på sig att äta färdigt.
Äntligen blir vi snart lediga från jobbet. Jobbar bara 3dagar denna veckan.
Har varit väldigt mycket att göra de senaste dagarna eftersom vi exporterar mycket lammkött.
Det kommer ofta en stor beställning också jobbar vi som galningar för att få det färdigt.
Brukar ha en vecka eller ett par dagar på oss.

I fall någon är intresserad och se var jag jobbar så är hemsidan sahun.is man kan få texten på engelska också.
Varje höst är det slakt av lamm, det är ett säsongs jobb på 2månader.
I fall någon vill komma till Island och jobba så finns det jobb att få. Man får halva flygbiljetten betald och gratis uppehälle och mat. Min chefs mailadress och telefon nummer ska vara på hemsidan.

Bjuder på en bild idag också av ett "spökhus"

Taget på långt avstånd, det var en älv emellan. Men det är inget tak bara stenstommen på huset är kvar.
Nu ska jag börja på maten.
Hej så länge

Kommentarer
Postat av: Anonym

http://tavlingsdags.blogg.se/2009/april/ytterligare-en-dromtavling.html#comment



Har startat en grym tävling där en vinnare vinner ett presentkort på 5000:- , än så länge är det ingen som uppfyllt tävlingsreglerna (alltså 0 tävlanden). Tävlingen avslutas snart.. Blir det bara 1 tävlande så vinner den personen såklart :)



Vore super kul om du ville vara med :)



Har även 2 andra göör bra tävlingar i bloggen! :)

2009-04-05 @ 22:10:56
Postat av: Jenny Maria

Hej! Hittade din blogg nyss då jag googlade på Island :) Jag är väldigt intresserad av att åka till Island och jobba. Maila gärna om du har några bra tips och har lust att prata lite!

2009-05-13 @ 03:01:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0