Ägare sökes

Vi har hittat en söt liten dam uppe på fjället. Helt själv gick hon och ingen mamma syntes till.
Här har vi en bild på henne.

Det är bara hennes mamma som är märkt så man kan veta vem som är ägaren. Vídir tog en ridtur och kollade runt men kunde inte hitta henne. Vi tror att hon har dött någonstans ute på fjället, hon skulle inte överge sitt föl sådär.
Vi får hoppas att denna lilla krabat överlever, hon vill inte dricka mjölk från flaska eller skål. Men hon äter gräs, så vi hoppas. Har frågat runt bland grannarna och ingen saknar någon häst.
Kanske är det en lyckohäst som kom till oss :)
Samur (hunden) går fram till henne och snusar och slickar henne på mulen.



Kommentarer
Postat av: Gun

Men vad söt hon är!



Sv: Ja, det är faktiskt fint här där vi bor:)



Stackars dig som har en son med den genen:D



Jag har inte fått någon elak kommentar direkt i bloggen än, men tror inte jag skulle bry mig så jättemycket. Tycker det är värre när någon jag känner säger något nedsättande till mig. Det händer inte så ofta som tur är.

2009-08-19 @ 05:32:57
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Egoinas mamma

Men vad gulligt! Jag hade nog ömmat alldeles för mycket för djuren!! Tänker till ex på lammet du matade med flaska också. :(

2009-08-19 @ 16:10:02
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: malin

Naw, va fin hon är! En riktig liten lyckohäst är hon som klarat sej fram till er.



Kram Ma

2009-08-20 @ 07:17:40
URL: http://wahlshalsobar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0