Det blir nog inga

Jag tror inte det blir några jordgubbar för min del. De få som växer där ute får liksom ingen färg (jo grön då)
Nästa vår ska jag ha ett riktigt trädgårdsland har jag bestämmt. Nu har jag bara en snickrad låda...


Tycker det lilla fölet ser så ensamet ut. Hon går i den stora hagen med gott om saftigt gräs.
Jag försökte igår att ge henne mjölk, men jag tror det var mest hundarna som drack den.
Om man ska ge ett föl komjölk så måste man blanda ut den med vatten och socker, bra att veta :)

Hon brukar ligga och vila nära grinden.

Hon kommer alltid och hälsar när man kommer.
Den ljusa pälsen hon har på ryggen är en slags bebispäls de har vid födslen. Det är löst och lossnar jätte mycket när man kliar henne. Sen kommer allt att trilla av. Då blir hon lite mörkare.

Man får passa sig lite med barnen. De tycker hon är så fin och rolig att klappa. Men man kan inte lite på henne till 100%, det handlar ju om ett djur som kan sparka eller något om hon blir rädd.
Barnen får inte samma respekt för denna lilla som för de stora hästarna, men än så länge så har jag inte sett dem gått till henne själva.
Det är ju inte heller bra att hålla på för mycket med henne då blir hon lätt fräck och bitig av sig.
Jag har stora förhoppningar nu att hon klarar sig för hon både dricker vatten och äter gräs.


Kommentarer
Postat av: Egoinas mamma

Så fint! Så bra att hon verkar klara sig! Hade ingen aning om att hästar har bebispäls.., kul!! :D

2009-08-25 @ 16:23:28
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Gun

Vad söt hon är. När jag var liten var jag på ridläger och "min" häst hade ett föl. Hästar är underbara djur:)

2009-08-25 @ 17:38:01
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: YC

Vad ska hon heta. Kan ju inte bara kallas lilla hästen.

2009-08-25 @ 20:13:39
Postat av: malin

Så söt! Håller tummarna!



Men gröönt är juuh skönt! Ok inte på jordgubbar då! ;)



Kram Ma

2009-08-25 @ 21:34:56
URL: http://wahlshalsobar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0