Idag firade vi

Elías fyllde 2år idag, han har en väldigt lätt personnummer. 070809 han föddes 10dagar för tidigt så det är hans förtjänst att han har ett lätt personnummer. Grattis till min lille plutt! som inte är så liten längre. Idag fick han presenter som mormor och morfar hade med sig från Svergie.
Både han och Oliver satt spännda och väntade i soffan på att få öppna. Oliver fick också paket fastän det inte var hans födelsedag :)

Var är presenterna?
Jag fick ingen bild när han öppnade sftersom jag hjälpte han att öppna;( Han fick en gräsklippare som var väldigt uppskattad. Fleecejacka med Bamse och en Svergie pyjamas. Han fick 2 Dvd filmer, ett settmed tröja och byxor. Och 2sett med sängkläder. Sen kom farmor och farfar och även gammelfarmor. Då fick båda killarna spann och spade och Elías fick även pengar till sin bankbok.

Jag gjorde en tårta med sockerkaks botten och chokladfudge på den som jag gjorde med smältchoklad ocj kokt grädde. La lite vispadgrädde på fudgen och färska blåbär. La sen på en marängbotten och bredde lite grädde på den och massor med jordgubbar. Kan verkligen rekomendera att blanda sockerkaksbotten med marängbotten, jättegott och alla tog mer än en bit :) Killarna fick glass, och kolla in ljusen i glassen. Elias blåste lite långt ifrån så pappa fick hjälpa till och blåsa. Svärmor syns också i bakrunden.

Då hugger vi in på godsakerna, gammelfarmor syns på denna bilden.

Svärmor och svärfar och mina föräldra längst bort, pappa ser allt ut som han har somnat !?

Elías busade med ballonger som vi hängt på terassen.

Oliver provade sin nya cykel.

Och invigning av den nya terassen. Det kommer att bli staket också senare i veckan.
Fick en bild när båda killarna satt i knäet hos svärfar

Och en självtagen, osminkad bild på mig själv eftersom jag inte kom med någonstans i kalsbilderna...

Kommentarer
Postat av: malin

va mysigt! Ni ser ut att ha trevligt!Tårtan lätt verkligen smarrig!(Även om det inte va en traktor på den). ;)



Kram Ma

2009-08-10 @ 13:24:59
URL: http://wahlshalsobar.blogg.se/
Postat av: Egoinas mamma

Vad trevligt! Jag tar gärna en bit tårta och en kopp kaffe!! :D

2009-08-10 @ 16:22:56
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Gun

Vad mysigt! Grattis till lille Elias! Och gud vad tårtan låter god!

2009-08-10 @ 18:42:02
Postat av: Beccy

GRATTIS lillkillen lite i efterskott.... :-( ni får ta o komma hem får ju aldrig träffa dem små liven!! FINASTE BILDEN PÅ DIG saknar diiiiig (Ludde vill med att ni kommer hem så han kan få busa med oliver som han gjorde när ni hälsa på i limhamn :-)

2009-08-11 @ 22:45:09
URL: http://becciliitaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0