Och hästar igen

Detta har varit en vecka och helg med som i stort sett bara handlat om hästar. Jag hade hoppats att jag skulle haft tid i helgen och greja lite i huset eftersom vi får gäster i dag. Men jag har förvarnat och de är rätt så överseende. Det är ju inte som ett bombnedslag här. Bara en hel del smutstvätt som samlats och rentvätt som inte kommit på sin plats.

Igår var de hästfolk här igen som skulle ta sina hästar som hade övernattat.  Sen red Vídir med en bit för att prova hästen blev halt förra veckan. Och han var helt okej nu, töltade på som han aldrig gjort förr fick jag höra.
Bjuder på lite hästbilder igen.

Här står killarna och funderar...och hunden leker med hästarna. Vår andra hund, fårhunden Samur. Han gör något som vi aldrig har sett förrut. Han ställer sig upp bakom hästen och sniffar i rumpan på dem, under svansen liksom. Sen gör han det som många hundar gör på ens ben ibland. Han gör det alltså på hästens bakben, det kan ju inte vara riktigt normalt. Håller hästen i ett hårt grepp också.

Oliver lekte med sin polare Finnur medan deras pappor stod o funderade.....D

Sen bar det av.

Ner för backen som vanligt.

Vídir sist, och han har fått skäll för att han inte hade hjälm.
Nu ska jag googla på turistattraktioner i Akureyri. Det är konstigt vad man vet lite om det som ligger häromkring. Man turistar ju aldrig man bara kör förbi allt.
Så eftersom vi får gäster från Svergie idag och vi har bokat övernattning så vet jag inte när nästa uppdatering kommer. Ska ta några bilder åt er. Vi ska ju bland annat till Myvatn, norra Island största turistattraktion.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vad härligt det ser ut Linda. Vad roligt att dina föräldrar kommer och hälsar på... Är det första gången de kommer eller de har varit där förut?

Hur trivs ni i huset nu??? känns det bra att ni har flyttat... jag har lite nojja för att flytta... tänk om jag inte trivs, tänk om det är hemska grannar osv... Är gräset grönare på andra sidan... HAHA

Men det ska bli skönt att komma ifrån idioten här på gården... så man slipper bli påmind varje dag...

Ha det så bra med era gäster nu och hoppas ni har bättre väder än vi, (åska ÖSREGN och blixtar...

Kram Jenny

2009-08-03 @ 11:10:46
URL: http://jemj.blogg.se/
Postat av: malin

Jag antar att du inte menar att han kissade på hästen s ben!? ;)



Ha en finfin dag!



kram Ma

2009-08-03 @ 14:13:30
URL: http://wahlshalsobar.blogg.se/
Postat av: Gun

Härliga bilder som vanligt! Ha det bra med era gäster, det måste vara underbart för dem att komma till er på vackra Island:)

2009-08-03 @ 16:14:10
Postat av: Egoinas mamma

Jag njuter som vanligt!! Det är exotiskt!! :D

2009-08-03 @ 17:51:02
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: jenny

Du som är en "bonde" på riktigt borde skaffa nåt som heter farmville på facebook, det e riktigt roligt... har lagt till dej som granne, det enda du behöver göra är att acceptera det....



Hoppas ni har det bra med dina föräldrar på besök... hoppas du lägger in ett rejält inlägg om det sen så man får läsa om deras besök... längtar

Ha det bäst Kram på er

2009-08-08 @ 00:07:50
URL: http://jemj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0