Mitt förråd med svordommar

Jag har inte haft internet sedan i måndags. Tror jag har utnyttjat hela mitt förråd med svordommar (när inte barnen hörde då :D) Så retfullt när det inte fungerar.
Får fylla er med info för flera dagar. Vi hade hästar som övernattade över helgen och jag fick några bilder när de begav sig iväg på söndagen. Man måste vara snabb med kameran för det går undan.

Utan för huset när de sprang iväg.

Sen genade de över fältet, sprang som galningar.

Över bron.

Sen stannade alla och ryttarna gick av sina hästar, vi som tittade i fönstret tänkte vad det var för fel.

Det var en stackare som hade stukat foten. Så Vídir kom tillbaka med honom.

Min bil som gick sönder här om dagen är ingen rolig historia. Det finns ingen begagnad reservdel på Island. Och om de ska beställa en ny från utlandet då kommer det att kosta mig 11,500kronor plus jobbet att sätta dit den. Och när bilen kostade 12,000kr så känns det inte som man vill lägga den summan på den.
Min sommarjobbare körde vi hem i tisdags. Han spenderade mycket tid vid datorn och sov till halv 2 på eftermiddagen. Både jag och Vídir har svårt för att vara stränga och när han dessutom  började säga nej till saker som jag bad honom att göra så fick jag nog. Det jag bad om var att gå en runda på vår egen grusväg med barnen och måla ett fönster. Båda grejorna fick jag nej till. Det fungerar ju så att man ska hjälpa familjen (oss) med något för kost och logi.
Igår höll jag på flera timmar med att sätta upp rullgardiner. Fatta inte att det skulle vara så komplicerat men nu har de kommit upp i alla fall.

Så blev resultatet efter flera timmars slit.
Vi har regnit och taskigt väder nu så barnen sitter i soffan och tittar på Karlsson på taket. På isländska heter han Kalli på taket :)

Elías myser i soffan.
Och jag har spenderat en bra stund imorse med att förklarar för Oliver varför det är hål i osten. Lite svårt när man inte vet själv, varför är det hål i osten?!

Och just nu kokar jag kött till hundarna.

Nu hoppas vi på bättre väder nästa vecka för då får vi gäster från Svergie.

Kommentarer
Postat av: Egoinas mamma

http://www.livsmedelssverige.org/livsmedel/animalier/mjolk/osttillv.htm



HAHAHA! Kolla länken! Jag blev nyfiken nämligen! :D

Nu kan du ALLT om osttillagning! :D

2009-07-30 @ 16:46:22
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0