Varför?

Jag har ju världens otur. Min dator den låste sig, bara frös liksom för några dagar sedan. Sedan har jag försökt från o till att få igång den men den ville inte, tills nu. Den behövde kanske vila :D sen när jag hade laddat mitt kamerabatteri och ska börja ta bilder, man tar en bild sen kommer den en textruta där det står, använd endast kompertabla batterier sen stänger kameran av sig. Jag fattar inget.
Och det är inte toppen på isberget, igår när jag var ute med traktorn och vände gräset så det torkar snabbare. Jo då hör jag ett konstigt ljud tittar på maskinen och ser att det kommer rök ur den. Jag stannar naturligtvis går ut o kollar, först trodde jag att det bara hade fastnat en massa gräs i den. Men icke, det var jag som tappat en hjul. Det är fyra hjul på maskinen. Jag hämtade Vídir och vi letade i gräset efter muttern som håller fast hjulet. Snacka om nål i en höckstack, den där muttern hittade vi inte.
Men jag kommer i alla fall bli glad när nästa lön kommer för jag har städat charken nu ett par dagar. Rena skitjobbet men man får betalt för 10tim och jag gör det på cirka 3tim. Kan man kanske köpa något till sig själv nästa månad, för en gångs skull!!

Kommentarer
Postat av: Gun

Jag har varit här varje dag och letat efter dig, men nu förstår jag varför du inte varit här. Himla otur du har haft, hoppas datorn sköter sig i fortsättningen så vi får läsa mer om ditt liv på Island. Det är väldigt intressant, nämligen!:D

2009-07-09 @ 10:50:43
Postat av: Egoinas mamma

Jag håller med Gun! (Vågar inte annat, hon är rätt våldsam om jag skall vara ärlig!) ;D

2009-07-09 @ 19:56:14
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Gun

Haha, Egoinas mamma. Linda, du behöver inte vara rädd för mig, jag är helt harmlös och jättesnäll!:)

2009-07-09 @ 22:51:24
Postat av: Linda

Nu har jag nog missat något, att Gun skulle vara våldsam har jag svårt att tänka mig :)

2009-07-09 @ 23:19:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0