Bus i höet

När man bor på bondgård så får man sluta och tänka på hur smutsiga barnen blir när de är ute och busar. Det är bara att slänga in kläderna i tvättmaskinen, sen kan man ju torka dem i den nya torktumlaren :D Fick en sådan igår. Jag har faktiskt aldrig haft torktumlare förrut så det är min första och jag tycker nog att jag inte fick det en dag försent!
Vi har gjort riktigt mycket idag efter jobb o dagis. Vi har busat i höet och det uppskattas väldigt mycket av Oliver och Elías.

Tror att Oliver tänker på hur högt upp han ska.....

För sedan började han klättra, men han kom inte så långt.
Sen efter middagen gick vi ut för att gräva ett potatisland. Oliver lastade sin trehjuling full med maskrosor som han sen fyllde sandlådan med. Han tog den skiten som jag drog upp. Så man får ta o rensa lite i sandlådan imorgon.
Och eftersom det är onsdag så var det badning av småkillarna och det behövdes när de hade hjälpt mamma med potatisarna.
Jag tog en kvällspromenad i fårhagen och runt fårhuset, den lilla lammungen som jag flaskmatade har försvunnit. Jag matade den före jobb i måndags. När jag sen kom hem var den borta men mamman och broren är kvar. Har letat o letat men den är borta. Så fick vi höra idag att jägaren skjutit 2 rävar imorse så det kan ju vara förklaringen till att den är borta. Den var ju så liten, ett lätt byte.
Och jag saknar den allt....

Kommentarer
Postat av: malin

Ha ha! Hoppa i hö, vilka minnen! :)



Jo tråkigt med lammungen, men det är ju sådant som händer.



Kram Ma

2009-06-25 @ 08:34:28
URL: http://wahlshalsobar.blogg.se/
Postat av: Beccy

Ameeeen stackars Lambi :-( ... hoppas dem inte blir allergiker som sin mamma varit...är du inte det längre förresten????

2009-06-25 @ 15:09:00
URL: http://becciliitaa.blogg.se/
Postat av: Egoinas mamma

Det måste ju vara toppen för barnen att växa upp så!! Och på tiden att du fick en torktumladre, men samtidigt.. är man inte van så vet man inte riktigt vad man går miste om, eller hur?



Vad synd om den lilla ungen.. :(. Jag kan inte låta bli att fortfarande hoppas att den dyker upp i tid.

2009-06-25 @ 16:54:13
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Gun

Haha! Jag tänkte skriva ungefär precis samma saker som Egoinas mamma redan gjort, så jag säger väl bara att det verkar så mysigt hemma hos er!

2009-06-25 @ 22:40:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0