Vinter semester

Idag fick tre av ridhästarna gå på semester. Det innebär att vi tar av skorna och de får gå fritt ute på fjället i vinter. Naturligvis får man slänga ut en höbal när det blir för mycket snö.
Men annars klarar de att gå ute på vintern. Man kan se nu hur de börjar blir lite fluffiga i pälsen, snart kommer de att ha tjock vinter päls.


Det var dessa tre som släpptes lösa idag :)

Lite klapp o kel innan de går. De är ju väldigt tamma dessa och alla har sina personligheter precis som vi människor.



Óliver gick med pappa en bit, jag och Elías väntade nere på gårdsplanen.

 


Kommentarer
Postat av: Gun

Den som fick gå på vintersemester ändå...

Hästarna har det nog jättebra ute hela vintern.



Godmorgon!:D

2009-10-19 @ 06:14:08
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Egoinas mamma

Det är så underbart att de kan få vara fria också! Precis som man har en hund i koppel, det bästa med det är när man kan låta de springa fritt.



Blir inte hästarna lite förvildade iloppet av vintern eller är hästar så att de är lika tama sen?



Sv: Hahaha! Jag inte var det min väninna som hade skrivit den kommentaren! Det kommer såna sura ibland, jag hoppar till, men börjar vänja mig lite mera. Jag tänker som så att 99% av alla är snälla och trevliga så jag borde inte ta åt mig.



God morgon! :D

2009-10-19 @ 06:24:48
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0