En tuff verklighet

Money, money, money in a rich man´s world. Tyvärr hamnar jag nog aldrig i de rikas värld, inte ens ett smakprov lär det blir. Men jag är inte olycklig för det, det är klart att en del saker skulle varit lättare.
Men jag har turen att ha generösa föräldrar och svärföräldrar :)

Men det är en tuff verklighet, vill jag köpa tex. en möbel till hemmet så måste jag (vi) jobba ihop mer pengar. Det är inte nog på en vanlig månadslön att unna sig något extra. Jag kan ju säga att dagisavgiften tar 40% av min lön, då kan ni tänka er med alla andra utgifter som man har.
Därför försöker jag jobba mer denna månaden, visst man blir sjukt trött men det finns så många saker jag vill ha.
En ny kamera, en hylla i barnens rum...etc
Tog städpasset igår efter avslutad lammslakt. Började klockan 18 och var färdig 20.30 alltså 12 och en halv timmes arbetsdag. Jobbade "bara" 10 timmar idag...
Typiskt var att jag brände mig på såpan som vi tvättar allt med, den är väldigt starkt.
Försökte ta en bild men det blir inte bra, syns inte liksom. Men det känns det kan jag lova, smörjer in med slava för lättare brännskador.



Det går runt armen, men jag kommer inte åt med kameran på andra sidan. Svullet är det också :(
Till på köpet rev kattungen mig när jag skulle ha ner den i en låda.
Den hade ju sprungit in i ett stall ett par kilometer härifrån. Ägaren hade hört att det var vår katt så han stänge in henne. Och jag skulle hämta henne, tänkte ta henne i en kartong så hon inte skulle smita igen.
Det var lättare sagt än gjort!
Så nu blandas mina brännsår med rivsår, ajajaj.

Tog en bra stund att få tag i henne, fick muta med torrfoder. Lägga en rad så hon gick närmre och närmre mig.
Nu har jag henne inne på toaletten, det är meningen att hon ska vara en ute katt och bo i fårhuset. Tänkte bara vänja henne vid oss sä så hon vet var hon ska bo.

Min sambo åkte iväg på eftermiddagen idag för att köpa lamm. Man måste passa på nu för man får bidrag till att köpa de tre första åren man är bonde. För att hjälpa till i början att komma igång. Det är mycket regler med detta. Man kan inte bara gå över till grannen o köpa ett par, utan det är vissa gårdar i landet som har tillstånd att sälja. Och vi måste ta oss till västra Island och köpa, vilket är en bit och köra. Man måste även söka tillstån för hur många man får köpa, krångligt värre eller hur?!
Även släpet som används för att transportera måste tvättas väldigt noga och vetrinären måste inspeketera så allt är okej. Vi måste även åka dit imorgon för vi får inte plats med alla första turen. Eventuellt följer jag o barnen med, då kan jag ju visa er hur det ser ut när man köper lamm. Om det nu är något att se, jag vet inte  det är första gången för mig :)
En bild på kattungen, hon är inte döpt ännu. Ni ser vad jag behöver ny kamera, taskigt mörka bilder och zoomen har gått sönder också.

 


Kommentarer
Postat av: Egoinas mamma

Kanske katten borde heta "Vilda"? Hon verkar vara lite vild? :D



Usch, ser inte gott ut din arm! När Egoina jobbade på Burger King brukade de ta ketschup på när de brände sig, det hjälper visst också.



God morgon! :D



Sv: Damen som du säger lever lyxigt skriver nog mer lyxigt än hur hon lever. Eller det vet jag inte, men det är lite hennes stil. Hon är jättetrevlig och otroligt rolig att kommentera med. Hon kommenterar ibland inne på livsvishet.blogg.se också, en vettig person. :)

2009-09-26 @ 07:41:46
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Gun

Det där såg inte trevligt ut, förstår att det gör ont:(

Förstår att ni får kämpa med utgifterna och att ni jobbar jättehårt. Det är dystra tider.

2009-09-26 @ 09:59:16
URL: http://horni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0